Monday, May 3, 2010

Pelajar Kena Bebel

Hari ini adalah hari memenatkan.... kelas bermula pukul 8-10 pagi rehat sejam sambung pula untuk pelajar projek 2 jam..... sebab hari ahad cuti jadi kena buat kelas ganti dari pukul 2.30-4.30....jadi hari nie 6 jam mengajar.... memang memenatkan... apatah lagi bila mengajar kelas petang.... pelajar dah malas nak belajar... bila saya bercakap pelajar pun nak bercakap... jadi saya suruh pelajar cakap dulu bila dah semua diam baru saya mengajar... hasilnya kena tunggu 20 minit baru nak berhenti bercakap... dahlah asyik suruh balik awal je... saya suruh siapa yang nak balik... balik jelah saya tak marah pun... tapi tak balik pula... saya pun penat jadi bersabarlah... pelajar2 semua sedap hati duduk atas kerusi.... saya kena berdiri lepas tu kena tinggikan suara supaya semua dengar... memang penat tapi tak habis2 nak buat bising.... last sekali saya bebel sepuas hati... habis 5 minit macam tu je.... saya cakap kalau nak senang saya ajar yang masuk final je yang lain tak payah ajar....pelajar bukannya nak ilmu....asyik minta hint je.... malas betul... kalau tak nak diam biar saya je yang keluar... geram betul....tau pun senyap kejap.... hari nie mengamuk sikit... sapa yang tak bawa calculator saya tolak markah kuiz.... macamana soalan pengiraan tak bawa... tirulah tu.... macam2 pelajar nie....

No comments:

Post a Comment